Γιόγκα στην εγκυμοσύνη

Η Ιωάννα Βαλιώτη, διπλωματούχος μαία – ψυχοπροφυλάκτρια, και εισηγήτρια  prenatal yoga και hatha yoga, εξηγεί  στο maia.gr τα οφέλη της γιόγκα στην εγκυμοσύνη.

Η εγκυμοσύνη είναι μια ιδιαίτερη και μοναδική περίοδος στη ζωή κάθε γυναίκας, με πιθανές δυσκολίες και προκλήσεις.

Διότι καθώς το σώμα αλλάζει, αν και αυτό από μόνο του αποτελεί ένα θαύμα, μπορεί να είναι και πηγή ενοχλήσεων αλλά και πόνων.

Η γιόγκα στην εγκυμοσύνη βοηθάει στο να αντιμετωπιστούν αυτές οι προκλήσεις και να προετοιμάσει τις γυναίκες για έναν δυναμικό και ενεργό τοκετό.

Τί περιλαμβάνει η γιόγκα στην εγκυμοσύνη

Πριν ξεκινήσετε είναι απαραίτητο να έχετε την άδεια του γιατρού σας.

Η γιόγκα στην εγκυμοσύνη ή προγεννητική γιόγκα θα σας προσφέρει σωματικά και ψυχικά οφέλη.

Δεν είναι απαραίτητη προηγούμενη εμπειρία στη γιόγκα.

Περιλαμβάνει κινητικές ασκήσεις , αναπνοές, ασάνες και βαθιά χαλάρωση με οραματισμό.

Χρησιμοποιούνται βοηθήματα όπως: αιώρες, τουβλάκια, ιμάντες, μαξιλάρια, μπάλες έτσι ώστε να μπορείτε, σε όποιο τρίμηνο και αν είστε, να κάνετε την πρακτική σας, ακίνδυνα και εύκολα.

Θα σας βοηθήσει να ανακουφιστείτε από πόνους στο χαμηλό μέρος της πλάτης, την κατακράτηση υγρών, την χαλάρωση του αυχένα και της έντασης.

Θα νιώσετε ήρεμη και θα μειωθεί το στρες.

Η σωστή αναπνοή θα βοηθήσει στην επίγνωση και την συγκέντρωση του νου έτσι ώστε να ωφεληθείτε κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης και του τοκετού.

Οφέλη της γιόγκα στην εγκυμοσύνη

Μειώνονται ή απελευθερώνονται πόνοι από μέση, πλάτη, αρθρώσεις, κούραση, εναλλαγές διάθεσης, δυσκοιλιότητα, πρήξιμο ποδιών, βελτιώνει το κυκλοφορικό σύστημα και η εγκυμοσύνη σας ρέει πιο ομαλά.

Δυναμώνουν και προετοιμάζονται οι μύες του πυελικού εδάφους, συμβάλλοντας έτσι στην διευκόλυνση του τοκετού.

Η πρακτική στη yoga θα σας βοηθήσει να επιστρέψει το σώμα σας πιο εύκολα στο αρχικό της βάρος.

Πλεονεκτήματα όμως έχει και το έμβρυο, καθώς οι αναπνοές αυξάνουν το οξυγόνο σε ολόκληρο το σώμα, ευεργετώντας το έμβρυο.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η κ. Βαλιώτη, «ο στόχος είναι μέσω της αναπνοής να ελέγξουμε αυτούς τους μυς και να αυξήσουμε την αποτελεσματικότητα των συσπάσεων της μήτρας, ενώ κρατάμε το υπόλοιπο σώμα χαλαρό. Ταυτόχρονα, μέσω της διαδικασίας της αναπνοής και της εξάσκησης της γιόγκα μαθαίνουμε να απελευθερώνουμε τους φόβους μας, τις εντάσεις και οτιδήποτε άλλο δεν εξυπηρετεί το σώμα αλλά και τον νου».

Τί θα πρέπει να κάνετε

  • Αναπνεύστε ήρεμα και βαθιά, όχι επιτηδευμένα
  • Χαλαρώστε το σώμα και παρατηρήστε τις εντάσεις που κρατάει
  • Αφήστε το σώμα να κινηθεί με την αναπνοή, διαισθητικά
  • Σταματήστε όταν δεν αισθάνεστε καλά – ξεκουραστείτε στο αριστερό σας πλευρό ή με τα πόδια στον τοίχο
  • Αφήστε τα ισχία σας να χαλαρώσουν, «κρύβουν» πολλούς φόβους
  • Ακούστε προσεχτικά τον δάσκαλο που σας καθοδηγεί
  • Μείνετε στο εδώ και τώρα, παρατηρήστε τον εαυτό σας και όχι τους άλλους
  • Κρατήστε τον οργανισμό σας ενυδατωμένο

Τί δεν πρέπει να κάνετε

  • Μην κάνετε έντονη πρακτική
  • Μην τεντώνεστε υπερβολικά πέρα από αυτό που μπορείτε – σεβαστείτε τα όρια του σώματός σας
  • Μην κάνετε πολύ κλειστές στροφές του κορμού, προτιμήστε ανοιχτές στροφές περισσότερο από τον θώρακα
  • Μην κρατάτε την αναπνοή σας για μεγάλα και παρατεταμένα διαστήματα
  • Μην αναπνέετε πολύ γρήγορα, δημιουργεί στρες
  • Μην κάνετε ανεστραμμένες στάσεις (με το κεφάλι χαμηλότερα από το επίπεδο της καρδιάς)
  • Μην κάνετε κοιλιακούς, απλώς κρατήστε ενεργοποιημένο το κέντρο σας
  • Μην ξαπλώνετε ανάσκελα στο πάτωμα εφόσον σας δημιουργεί ζαλάδα ή άλλα συμπτώματα
  • Μην αφήνετε τη θερμοκρασία του σώματος να αυξηθεί πολύ. Σταματήστε εάν νιώθετε ότι χρειάζεστε ένα διάλειμμα
  • Μη φοβάστε να τεντωθείτε. Τεντώστε απαλά το μπροστινό μέρος αλλά και τα πλάγια του κορμού, δημιουργήστε χώρο για το μωρό.

1. Ιωάννα Βαλλιώτη – Γιόγκα στηνν εγκυμοσύνη [online]
Διαθέσιμο στο: https://www.yogastudiohealth.gr/blog-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BD%CE%AD%CE%B1/item/6-yoga-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%81%CE%BA%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CF%8D%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82.html
[Ανακτήθηκε 01 Ιουνίου. 2020]

  1. Το maia.gr αποτελείται από γυναικολόγους και μαίες, που εξειδικεύονται σε θέματα μαιευτικής. Ο ρόλος του είναι ερευνητικός, επιστημονικός και γνωμοδοτικός. Η εφαρμογή παρέχει στο χρήστη μαιευτικές πληροφορίες. Η παρούσα εφαρμογή δεν αποσκοπεί στη διαφήμιση ιατρικών υπηρεσιών. Αντιθέτως, αποτελεί ένα χώρο ενημέρωσης και ανταλλαγής ιδεών στα πλαίσια της κοινωνίας της πληροφορίας. Η Εφαρμογή παρέχει πληροφορίες γενικού χαρακτήρα και έχει σχεδιαστεί για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Θα πρέπει πάντα να συμβουλευτείτε ένα γιατρό ή άλλο επαγγελματία του τομέα της υγείας .
  2. Οι πληροφορίες που παρέχονται εδώ είναι συμβουλευτικές / ενημερωτικές, δεν λαμβάνεται υπόψιν το ατομικό ιστορικό και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε ατόμου και δεν υποκαθιστούν σε καμία περίπτωση την ιατρική κλινική εξέταση, διάγνωση και χορήγηση θεραπευτικής αγωγής. Ποτέ μην αγνοήσετε τις συμβουλές του γιατρού σας επειδή διαβάσατε κάτι στο maia.gr. 
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on print

Μοιραστείτε το!

Σας άρεσε αυτό το άρθρο;

Ακολουθήστε τα παρακάτω τρία απλά βήματα!

Με την εγγραφή σας στο maia.gr μπορείτε να απολαύσετε περισσότερη αρθρογραφία και να επιλέξετε το σεμινάριο που σας ενδιαφέρει!

Παρακολουθήστε το σεμινάριο online, όποτε και από όπου βρίσκεστε

Δημιουργήστε το λογαριασμό σας κάνοντας ΕΓΓΡΑΦΗ

Παρακολουθήστε το σεμινάριο online, όποτε και από όπου βρίσκεστε

Επιλέξτε το σεμινάριο που σας ενδιαφέρει, πατήστε ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΩΡΑ

Παρακολουθήστε το σεμινάριο online, όποτε και από όπου βρίσκεστε

Παρακολουθήστε το σεμινάριο online, όποτε και από όπου βρίσκεστε