Επαναφορά στο βάρος πριν την εγκυμοσύνη

Κοινοποίηση!

Χρόνος ανάγνωσης: 2.2'

Διατροφικός Οδηγός για Θηλάζουσες: Επαναφορά στο βάρος πριν την εγκυμοσύνη

Ο μητρικός θηλασμός φαίνεται ότι βοηθά στη γρηγορότερη απώλεια των κιλών της εγκυμοσύνης και στην επαναφορά του βάρους σας στην πρότερη κατάσταση.

Ωστόσο, είτε θηλάζετε είτε όχι, η επαναφορά του βάρους σε αυτό που είχατε πριν από την εγκυμοσύνη θα πρέπει να γίνει σταδιακά, ιδανικά, κατά τον πρώτο χρόνο μετά τον τοκετό.

Πολλές γυναίκες χάνουν βάρος με γρήγορο ρυθμό, τις πρώτες εβδομάδες μετά τον τοκετό, το οποίο είναι φυσιολογικό. Στη συνέχεια, θα ήταν καλό η απώλεια του βάρους να είναι πιο αργή, και όχι μεγαλύτερη από μισό κιλό την εβδομάδα.

Η ομαλή επαναφορά στο βάρος που είχατε πριν από την εγκυμοσύνη διευκολύνεται από την υιοθέτηση των διατροφικών συστάσεων, παράλληλα με την καθημερινή σωματική δραστηριότητα.

Συστάσεις για σωματική δραστηριότητα

Η σωματική δραστηριότητα είναι εξίσου σημαντική με την υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.

Φροντίστε να είστε σωματικά δραστήριες για τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα, τις περισσότερες, αν όχι όλες τις ημέρες της εβδομάδας.

Οφέλη της σωματικής δραστηριότητας κατά τη γαλουχία

  • Απώλεια του σωματικού βάρους μετά την  εγκυμοσύνη και επαναφορά του σώματος στην πρότερη κατάσταση.
  • Αύξηση της ενεργητικότητας.
  • Ανακούφιση από το άγχος και την ένταση.
  • Βελτίωση της διάθεσης και της αυτοπεποίθησης.
  • Ενίσχυση των οστών και των μυών.

Χρήσιμες Συμβουλές

  • Μόλις νιώσετε έτοιμη, μετά τον τοκετό, και εφόσον ο γιατρός σας συμφωνεί, μπορείτε να ξεκινήσετε με ήπιες δραστηριότητες, όπως το περπάτημα. Ο περίπατος με το καροτσάκι του μωρού σας είναι καλή ιδέα.
  • Κάθε γυναίκα είναι διαφορετική. Αν έχετε υποβληθεί σε καισαρική τομή ή έχετε επιπλοκές μετά τον τοκετό, ενδέχεται να χρειαστεί περισσότερος χρόνος πριν ξεκινήσετε.
  • Η σωματική δραστηριότητα θα πρέπει να ξεκινήσει σιγά σιγά, ενώ η διάρκεια και η έντασή της θα πρέπει να αυξάνονται σταδιακά.
  • Θηλάστε το μωρό σας πριν από την άσκηση, ώστε να αισθάνεστε πιο άνετα κατά τη διάρκειά της.
  • Προμηθευτείτε έναν καλό αθλητικό στηθόδεσμο.

Γνωρίζετε ότι:

  • Η σωματική δραστηριότητα δεν επηρεάζει την παραγωγή γάλακτος.
  • Σε ορισμένες περιπτώσεις, αν θηλάσετε έπειτα από έντονη άσκηση, ενδέχεται το μωρό σας να είναι ανήσυχο την ώρα του θηλασμού, λόγω της παρουσίας γαλακτικού οξέος στο γάλα (που παράγεται ύστερα από έντονη άσκηση). Αν και αλλάζει τη γεύση του γάλακτος, δεν έχει κάποια αρνητική επίδραση στην υγεία του μωρού σας. Τα επίπεδα γαλακτικού οξέος στον οργανισμό πέφτουν εντός δύο ωρών μετά τη διακοπή της άσκησης.

Διατροφικός Οδηγός για Θηλάζουσες: Επαναφορά στο βάρος πριν την εγκυμοσύνη

  1. Εθνικός Διατροφικός Οδηγός για Γυναίκες, Εγκύους και Θηλάζουσες [online] Διαθέσιμο στο: http://www.diatrofikoiodigoi.gr/?Page=entypo-yliko-%20gynaikes [Ανακτήθηκε 10 Φεβ. 2020]

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία: ΔΙΑΤΡΟΦΗ,ΘΗΛΑΣΜΟΣ

  • Θηλασμός διδύμων

    Πολλές φορές αντιμετωπίζουμε το θηλασμό διδύμων με φόβο και άγχος για την έκβαση του. Αυτό που χρειάζεται είναι η ενημέρωση από ειδικούς.

    By Last Updated: 11 Φεβρουαρίου 2022
  • Στάσεις μητρικού θηλασμού ΧΑΛΑΡΗ ΣΤΑΣΗ (LAID BACK)

    Ο μητρικός θηλασμός δεν απαιτεί συγκεκριμένη θέση. Είναι σημαντικό κατά το μητρικό θηλασμό να χρησιμοποιείται η στάση που είναι άνετη για τη μητέρα και το μωρό της .

    By Last Updated: 10 Φεβρουαρίου 2022
  • Θηλασμός στο μαιευτήριο

    Η πρώτη σας επαφή με το μωρό σας στο μαιευτήριο θα είναι συνταρακτική. Από την αρχή κιόλας, το μωρό σας έχει τη δική του ξεχωριστή προσωπικότητα. Ακόμα και στο πώς θηλάζει.

    By Last Updated: 14 Φεβρουαρίου 2022
  • Προετοιμασία για το θηλασμό

    Το σώμα σας είναι τέλεια σχεδιασμένο για θηλασμό. Οι μαστοί σας ενσωματώνουν ένα σύνθετο σύστημα παραγωγής γάλακτος, το οποίο τίθεται σε ετοιμότητα λειτουργίας μόνον με τις ορμόνες εγκυμοσύνης.

    By Last Updated: 14 Φεβρουαρίου 2022
  • Ποια βότανα χρησιμοποιούμε και ποια αποφεύγουμε στην κύηση

    Αν είστε λάτρης των εναλλακτικών θεραπειών και των βοτάνων, αυτό που θα πρέπει να μάθετε από τους πρώτους κιόλας μήνες της εγκυμοσύνης σας είναι πως τα βότανα μπορεί να θεωρούνται αθώα, μην ξεχνάτε, όμως, πως είναι και φάρμακα, γι’ αυτό η χρήση τους πρέπει να γίνεται με τη συμβουλή του γιατρού σας.

    By Last Updated: 10 Φεβρουαρίου 2022
  • Διατροφικός Οδηγός για Θηλάζουσες: Μητρικός θηλασμός και εργαζόμενη μητέρα

    Ένας από τους βασικούς λόγους πρώιμης διακοπής του μητρικού θηλασμού είναι η σύντομη επιστροφή της μητέρας στην εργασία της, ιδιαίτερα μάλιστα όταν δεν υπάρχει δυνατότητα υποστήριξης της συνέχισης του μητρικού θηλασμού στον εργασιακό της χώρο.

    By Last Updated: 10 Φεβρουαρίου 2022
  • Θηλασμός διδύμων

    Πολλές φορές αντιμετωπίζουμε το θηλασμό διδύμων με φόβο και άγχος για την έκβαση του. Αυτό που χρειάζεται είναι η ενημέρωση από ειδικούς.

    By Last Updated: 11 Φεβρουαρίου 2022
  • Στάσεις μητρικού θηλασμού ΧΑΛΑΡΗ ΣΤΑΣΗ (LAID BACK)

    Ο μητρικός θηλασμός δεν απαιτεί συγκεκριμένη θέση. Είναι σημαντικό κατά το μητρικό θηλασμό να χρησιμοποιείται η στάση που είναι άνετη για τη μητέρα και το μωρό της .

    By Last Updated: 10 Φεβρουαρίου 2022

Αυτό το περιεχόμενο είναι αξιόπιστο και επιστημονικά επιβεβαιωμένο. Βασίζεται σε επίσημες ιατρικές μελέτες, έχει ελεγχθεί και επιμεληθεί από γιατρούς, μαίες και επαγγελματίες υγείας και παρουσιάζει αντικειμενική πληροφόρηση στη διάγνωση και τη θεραπεία ασθενειών. Περιέχει βιβλιογραφικές πηγές αναφοράς. Αν είστε επιστήμονας υγείας και διαπιστώσατε ότι εμπεριέχονται ανακρίβειες, λάθη ή παραλείψεις, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στο feedback@maia.gr

  1. Το maia.gr αποτελείται από γυναικολόγους και μαίες, που εξειδικεύονται σε θέματα μαιευτικής. Ο ρόλος του είναι ερευνητικός, επιστημονικός και γνωμοδοτικός. Η εφαρμογή παρέχει στο χρήστη μαιευτικές πληροφορίες. Η παρούσα εφαρμογή δεν αποσκοπεί στη διαφήμιση ιατρικών υπηρεσιών. Αντιθέτως, αποτελεί ένα χώρο ενημέρωσης και ανταλλαγής ιδεών στα πλαίσια της κοινωνίας της πληροφορίας. Η Εφαρμογή παρέχει πληροφορίες γενικού χαρακτήρα και έχει σχεδιαστεί για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Θα πρέπει πάντα να συμβουλευτείτε ένα γιατρό ή άλλο επαγγελματία του τομέα της υγείας.
  2. Οι πληροφορίες που παρέχονται εδώ είναι συμβουλευτικές / ενημερωτικές, δεν λαμβάνεται υπόψιν το ατομικό ιστορικό και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε ατόμου και δεν υποκαθιστούν σε καμία περίπτωση την ιατρική κλινική εξέταση, διάγνωση και χορήγηση θεραπευτικής αγωγής. Ποτέ μην αγνοήσετε τις συμβουλές του γιατρού σας επειδή διαβάσατε κάτι στο maia.gr.
Η εφαρμογή maia.gr αποτελείται από καταρτισμένο δίκτυο επιστημόνων που προσφέρουν τις γνώσεις και την άποψή τους ανάλογα με το γνωστικό τους αντικείμενο.
Δείτε όλα τα άρθρα από: Συμβουλευτική Ομάδα