Επαναφορά στο βάρος πριν την εγκυμοσύνη: Διατροφικός Οδηγός για Θηλάζουσες - Συμβουλές για την εγκυμοσύνη.

Διατροφικός Οδηγός για Θηλάζουσες: Επαναφορά στο βάρος πριν την εγκυμοσύνη

Ο μητρικός θηλασμός φαίνεται ότι βοηθά στη γρηγορότερη απώλεια των κιλών της εγκυμοσύνης και στην επαναφορά του βάρους σας στην πρότερη κατάσταση.

Ωστόσο, είτε θηλάζετε είτε όχι, η επαναφορά του βάρους σε αυτό που είχατε πριν από την εγκυμοσύνη θα πρέπει να γίνει σταδιακά, ιδανικά, κατά τον πρώτο χρόνο μετά τον τοκετό.

Πολλές γυναίκες χάνουν βάρος με γρήγορο ρυθμό, τις πρώτες εβδομάδες μετά τον τοκετό, το οποίο είναι φυσιολογικό. Στη συνέχεια, θα ήταν καλό η απώλεια του βάρους να είναι πιο αργή, και όχι μεγαλύτερη από μισό κιλό την εβδομάδα.

Η ομαλή επαναφορά στο βάρος που είχατε πριν από την εγκυμοσύνη διευκολύνεται από την υιοθέτηση των διατροφικών συστάσεων, παράλληλα με την καθημερινή σωματική δραστηριότητα.

Συστάσεις για σωματική δραστηριότητα

Η σωματική δραστηριότητα είναι εξίσου σημαντική με την υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.

Φροντίστε να είστε σωματικά δραστήριες για τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα, τις περισσότερες, αν όχι όλες τις ημέρες της εβδομάδας.

Οφέλη της σωματικής δραστηριότητας κατά τη γαλουχία

  • Απώλεια του σωματικού βάρους μετά την  εγκυμοσύνη και επαναφορά του σώματος στην πρότερη κατάσταση.
  • Αύξηση της ενεργητικότητας.
  • Ανακούφιση από το άγχος και την ένταση.
  • Βελτίωση της διάθεσης και της αυτοπεποίθησης.
  • Ενίσχυση των οστών και των μυών.

Χρήσιμες Συμβουλές

  • Μόλις νιώσετε έτοιμη, μετά τον τοκετό, και εφόσον ο γιατρός σας συμφωνεί, μπορείτε να ξεκινήσετε με ήπιες δραστηριότητες, όπως το περπάτημα. Ο περίπατος με το καροτσάκι του μωρού σας είναι καλή ιδέα.
  • Κάθε γυναίκα είναι διαφορετική. Αν έχετε υποβληθεί σε καισαρική τομή ή έχετε επιπλοκές μετά τον τοκετό, ενδέχεται να χρειαστεί περισσότερος χρόνος πριν ξεκινήσετε.
  • Η σωματική δραστηριότητα θα πρέπει να ξεκινήσει σιγά σιγά, ενώ η διάρκεια και η έντασή της θα πρέπει να αυξάνονται σταδιακά.
  • Θηλάστε το μωρό σας πριν από την άσκηση, ώστε να αισθάνεστε πιο άνετα κατά τη διάρκειά της.
  • Προμηθευτείτε έναν καλό αθλητικό στηθόδεσμο.

Γνωρίζετε ότι

  • Η σωματική δραστηριότητα δεν επηρεάζει την παραγωγή γάλακτος.
  • Σε ορισμένες περιπτώσεις, αν θηλάσετε έπειτα από έντονη άσκηση, ενδέχεται το μωρό σας να είναι ανήσυχο την ώρα του θηλασμού, λόγω της παρουσίας γαλακτικού οξέος στο γάλα (που παράγεται ύστερα από έντονη άσκηση). Αν και αλλάζει τη γεύση του γάλακτος, δεν έχει κάποια αρνητική επίδραση στην υγεία του μωρού σας. Τα επίπεδα γαλακτικού οξέος στον οργανισμό πέφτουν εντός δύο ωρών μετά τη διακοπή της άσκησης.

1. Εθνικός Διατροφικός Οδηγός για Γυναίκες, Εγκύους και Θηλάζουσες [online]
Διαθέσιμο στο:http://www.diatrofikoiodigoi.gr/?Page=entypo-yliko-%20gynaikes
[Ανακτήθηκε 10 Φεβ. 2020]

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on print

Μοιραστείτε το!

Σας άρεσε αυτό το άρθρο;

Ακολουθήστε τα παρακάτω τρία απλά βήματα!

Με την εγγραφή σας στο maia.gr μπορείτε να απολαύσετε περισσότερη αρθρογραφία και να επιλέξετε το σεμινάριο που σας ενδιαφέρει!

Παρακολουθήστε το σεμινάριο online, όποτε και από όπου βρίσκεστε

Επιλέξτε το σεμινάριο που σας ενδιαφέρει, πατήστε ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΩΡΑ

Παρακολουθήστε το σεμινάριο online, όποτε και από όπου βρίσκεστε

Παρακολουθήστε το σεμινάριο online, όποτε και από όπου βρίσκεστε

Περισσότερα από την κατηγορία “Διατροφή”