Τρόφιμα, ουσίες και συνήθειες που πρέπει να περιοριστούν κατά τη γαλουχία: Διατροφικός Οδηγός για Θηλάζουσες - Συμβουλές για την εγκυμοσύνη.

Διατροφικός Οδηγός για Θηλάζουσες: Τρόφιμα, ουσίες και συνήθειες που πρέπει να περιοριστούν κατά τη γαλουχία

Καφεΐνη

Η καφεΐνη περνά στο μητρικό γάλα και η αποβολή της από τον οργανισμό των νεογνών είναι πολύ πιο αργή σε σχέση με τους ενήλικες.

Κατά τη διάρκεια της γαλουχίας προσπαθήστε να περιορίσετε την κατανάλωση καφεΐνης (π.χ., καφέ, τσαγιού, ορισμένων αναψυκτικών και ενεργειακών ποτών) σε 200 mg ημερησίως.

Για παράδειγμα, η πρόσληψη καφέ δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 2 φλιτζάνια την ημέρα.

Να θυμάστε ότι σε περίπτωση που θηλάσετε ενώ έχετε καταναλώσει καφεΐνη, ενδέχεται το μωρό σας να παρουσιάσει παροδικά ανησυχία, ευερεθιστότητα ή δυσκοιλιότητα.

Καταναλώνετε ροφήματα που περιέχουν καφεΐνη αμέσως μετά τον θηλασμό, ώστε να εξασφαλίσετε ότι θα περάσουν αρκετές ώρες μέχρι τον επόμενο.

Κάπνισμα

Τα συστατικά που περιέχονται στον καπνό (π.χ., νικοτίνη, μονοξείδιο του άνθρακα, πίσσα, βαρέα μέταλλα κ.ά.) περνούν στο μητρικό γάλα, με αποτέλεσμα να επιδρούν αρνητικά στην υγεία του βρέφους.

Επιπλέον, επειδή τα βρέφη και τα μικρά παιδιά έχουν πιο ευαίσθητο αναπνευστικό και ανοσοποιητικό σύστημα από τους ενήλικες, είναι πιο ευάλωτα στις αρνητικές επιδράσεις του παθητικού καπνίσματος.

Έτσι, τα μωρά που εκτίθενται στο παθητικό κάπνισμα έχουν αυξημένο κίνδυνο να εμφανίσουν αναπνευστικά προβλήματα (π.χ., ασθματική βρογχίτιδα, λοιμώξεις του αναπνευστικού συστήματος), σύνδρομο αιφνίδιου βρεφικού θανάτου κ.ά.

Για τους παραπάνω λόγους συνιστάται η αποφυγή του καπνίσματος κατά τη διάρκεια της γαλουχίας, αλλά και η αποφυγή της έκθεσης του μωρού στο παθητικό κάπνισμα (π.χ., στο σπίτι, στο αυτοκίνητο, σε δημόσιους χώρους).

Κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών

Κατά τη διάρκεια της γαλουχίας θα πρέπει να είστε προσεκτικές ως προς την κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών.

Έτσι, όταν το βρέφος αποκτήσει σταθερό πρόγραμμα θηλασμού, μπορείτε να καταναλώνετε μέχρι ένα αλκοολούχο ποτό την ημέρα, εφόσον το επιθυμείτε, και κατά προτίμηση αμέσως μετά τον θηλασμό, ώστε να εξασφαλίσετε ότι θα περάσουν αρκετές ώρες μέχρι τον επόμενο.

Υποκατάστατα ζάχαρης

Η κατανάλωση υποκατάστατων ζάχαρης (π.χ., ασπαρτάμη, σουκραλόζη, στέβια) δεν έχει βρεθεί μέχρι σήμερα ότι σχετίζεται με προβλήματα υγείας. Ωστόσο, η χρήση τους, ιδιαίτερα κατά την περίοδο της γαλουχίας, πρέπει να γίνεται με μέτρο και να αποφεύγεται η υπερκατανάλωσή τους.

Σόγια και προϊόντα με βάση τη σόγια

Η σόγια είναι ένα τρόφιμο με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτο-οιστρογόνα, τα οποία περνούν στο μητρικό γάλα και ενδέχεται να έχουν αρνητικές συνέπειες στην υγεία του μωρού σας.

Για τον λόγο αυτό κατά τη διάρκεια της γαλουχίας συνιστάται η αποφυγή των συμπληρωμάτων διατροφής με εκχυλίσματα σόγιας και ο περιορισμός της κατανάλωσης προϊόντων με βάση τη σόγια (όπως τόφου, γάλα σόγιας).

Γνωρίζετε ότι:

  • Κατά τη διάρκεια του θηλασμού μπορείτε να καταναλώνετε τρόφιμα από όλες τις ομάδες. Το άρωμα των τροφίμων που καταναλώνετε περνάει και στο μητρικό γάλα. Έτσι, με τον μητρικό θηλασμό το μωρό σας ανακαλύπτει νέες γεύσεις και αρώματα, και εξοικειώνεται με αυτά.
  • Αν καταλάβετε ότι κάποιο τρόφιμο επηρεάζει αρνητικά το μωρό σας (προκαλώντας, π.χ., ανησυχία ή αέρια), σταματήστε να το καταναλώνετε για μερικές ημέρες. Δοκιμάστε το τρόφιμο ξανά και δείτε εκ νέου πώς επηρεάζει το μωρό.
  • Επικοινωνήστε με τον γιατρό σας σε περίπτωση που χρειάζεται να αποφύγετε περισσότερα του ενός τρόφιμα.
  • Όσον αφορά στην κατανάλωση των κοινών αλλεργιογόνων τροφίμων (όπως οι ξηροί καρποί, τα ψάρια και τα θαλασσινά), τα πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα δεν τεκμηριώνουν τον αποκλεισμό τους από τη διατροφή της θηλάζουσας μητέρας, με στόχο την πρόληψη της αλλεργίας στο βρέφος (με ή χωρίς αυξημένο κίνδυνο αλλεργίας).

1. Εθνικός Διατροφικός Οδηγός για Γυναίκες, Εγκύους και Θηλάζουσες [online]
Διαθέσιμο στο:http://www.diatrofikoiodigoi.gr/?Page=entypo-yliko-%20gynaikes
[Ανακτήθηκε 10 Φεβ. 2020]

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on print

Μοιραστείτε το!

Σας άρεσε αυτό το άρθρο;

Ακολουθήστε τα παρακάτω τρία απλά βήματα!

Με την εγγραφή σας στο maia.gr μπορείτε να απολαύσετε περισσότερη αρθρογραφία και να επιλέξετε το σεμινάριο που σας ενδιαφέρει!

Παρακολουθήστε το σεμινάριο online, όποτε και από όπου βρίσκεστε

Επιλέξτε το σεμινάριο που σας ενδιαφέρει, πατήστε ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΩΡΑ

Παρακολουθήστε το σεμινάριο online, όποτε και από όπου βρίσκεστε

Παρακολουθήστε το σεμινάριο online, όποτε και από όπου βρίσκεστε

Περισσότερα από την κατηγορία “Διατροφή”