Διατροφικός Οδηγός: Τρόφιμα και ουσίες που πρέπει να περιοριστούν κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Κοινοποίηση!

Χρόνος ανάγνωσης: 1.1'

Καφεΐνη

Ο καφές καθώς και άλλα ροφήματα, ποτά και τρόφιμα, όπως το τσάι, η σοκολάτα, ορισμένα  αναψυκτικά και ενεργειακά ποτά περιέχουν καφεΐνη, αν και σε διαφορετική ποσότητα.

Περιορίστε την κατανάλωση καφεΐνης σε 200 mg ημερησίως. Για παράδειγμα, αν καταναλώνετε καφέ, περιορίστε τον σε όχι περισσότερα από 2 φλιτζάνια την ημέρα.

Ωστόσο, επειδή η περιεκτικότητα του καφέ σε καφεΐνη διαφέρει ανάλογα με το είδος του, ελέγξτε τις ετικέτες της συσκευασίας και φροντίστε να μην ξεπερνάτε το συνιστώμενο όριο.

Το ίδιο μπορείτε να κάνετε και για τα άλλα ροφήματα, ποτά ή τρόφιμα.

Αφεψήματα

Καταναλώνετε αφεψήματα με μέτρο και πάντα με τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού σας.

Συκώτι

Το συκώτι έχει αυξημένη περιεκτικότητα σε βιταμίνη Α, η υπερβολική πρόσληψη της οποίας μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την υγεία του εμβρύου.

Μέσω μιας ισορροπημένης διατροφής είναι σχεδόν αδύνατον να προσληφθούν υπερβολικές ποσότητες βιταμίνης Α.

Ωστόσο, καλό θα ήταν να αποφεύγετε την κατανάλωση συκωτιού (από οποιοδήποτε ζώο) ή προϊόντων με βάση το συκώτι.

Σόγια και προϊόντα με βάση τη σόγια

Η σόγια είναι ένα τρόφιμο με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτοιστρογόνα, τα οποία ενδέχεται να έχουν αρνητικές συνέπειες για εσάς και το μωρό σας.

Προληπτικά, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, συνιστάται η αποφυγή των συμπληρωμάτων διατροφής με εκχυλίσματα σόγιας και ο περιορισμός της κατανάλωσης προϊόντων με βάση τη σόγια (όπως τόφου, γάλα σόγιας).

Υποκατάστατα ζάχαρης

Η κατανάλωση υποκατάστατων ζάχαρης (π.χ., ασπαρτάμη, σουκραλόζη, στέβια) δεν έχει βρεθεί μέχρι σήμερα ότι σχετίζεται με προβλήματα υγείας.

Ωστόσο, η χρήση τους, ιδιαίτερα κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης, πρέπει να γίνεται με μέτρο και να αποφεύγεται η υπερκατανάλωσή τους.

Διατροφικός Οδηγός: Τρόφιμα και ουσίες που πρέπει να περιοριστούν κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

  1. Εθνικός Διατροφικός Οδηγός για Γυναίκες, Εγκύους και Θηλάζουσες [online] Διαθέσιμο στο:http://www.diatrofikoiodigoi.gr/?Page=entypo-yliko-%20gynaikes [Ανακτήθηκε 10 Φεβ. 2020]

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία: ΔΙΑΤΡΟΦΗ

  • Διατροφικός Οδηγός για Θηλάζουσες: Μητρικός θηλασμός και εργαζόμενη μητέρα

    Ένας από τους βασικούς λόγους πρώιμης διακοπής του μητρικού θηλασμού είναι η σύντομη επιστροφή της μητέρας στην εργασία της, ιδιαίτερα μάλιστα όταν δεν υπάρχει δυνατότητα υποστήριξης της συνέχισης του μητρικού θηλασμού στον εργασιακό της χώρο.

    By Last Updated: 10 Φεβρουαρίου 2022
  • Διατροφικός Οδηγός για Θηλάζουσες: Συμβουλές και πρακτικές οδηγίες για την επιτυχία και την εδραίωση του μητρικού θηλασμού

    Το μωρό καλό είναι να θηλάσει το συντομότερο από τη γέννησή του, ακόμα και αν γεννήθηκε με καισαρική τομή, και αν είναι δυνατόν κατά την πρώτη μισή ώρα από τον τοκετό.

    By Last Updated: 10 Φεβρουαρίου 2022
  • ΦΡΟΝΤΙΣΤΕ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΑΣ

    Ήδη από τον πρώτο μήνα της εγκυμοσύνης το στήθος της γυναίκας αλλάζει και προετοιμάζεται για την παραγωγή γάλακτος.

    By Last Updated: 10 Φεβρουαρίου 2022
  • Προστασία, προαγωγή και υποστήριξη του μητρικού θηλασμού

    Για εκατομμύρια χρόνια κάθε μητέρα θήλαζε, χωρίς σχεδόν καμία εξαίρεση, τα παιδιά της. Ωστόσο, εδώ και αρκετές δεκαετίες, διάφοροι κοινωνικο-οικονομικοί παράγοντες οδήγησαν στην απομάκρυνση από τον μητρικό θηλασμό.

    By Last Updated: 10 Φεβρουαρίου 2022
  • Η σημασία του μητρικού θηλασμού

    Ο μητρικός θηλασμός είναι ο φυσικός τρόπος διατροφής του μωρού σας που του εξασφαλίζει την ιδανική αύξηση, ανάπτυξη και υγεία.

    By Last Updated: 10 Φεβρουαρίου 2022
  • Επαναφορά στο βάρος πριν την εγκυμοσύνη

    Ο μητρικός θηλασμός φαίνεται ότι βοηθά στη γρηγορότερη απώλεια των κιλών της εγκυμοσύνης και στην επαναφορά του βάρους σας στην πρότερη κατάσταση.

    By Last Updated: 10 Φεβρουαρίου 2022
  • Διατροφικός Οδηγός για Θηλάζουσες: Μητρικός θηλασμός και εργαζόμενη μητέρα

    Ένας από τους βασικούς λόγους πρώιμης διακοπής του μητρικού θηλασμού είναι η σύντομη επιστροφή της μητέρας στην εργασία της, ιδιαίτερα μάλιστα όταν δεν υπάρχει δυνατότητα υποστήριξης της συνέχισης του μητρικού θηλασμού στον εργασιακό της χώρο.

    By Last Updated: 10 Φεβρουαρίου 2022
  • Διατροφικός Οδηγός για Θηλάζουσες: Συμβουλές και πρακτικές οδηγίες για την επιτυχία και την εδραίωση του μητρικού θηλασμού

    Το μωρό καλό είναι να θηλάσει το συντομότερο από τη γέννησή του, ακόμα και αν γεννήθηκε με καισαρική τομή, και αν είναι δυνατόν κατά την πρώτη μισή ώρα από τον τοκετό.

    By Last Updated: 10 Φεβρουαρίου 2022

Αυτό το περιεχόμενο είναι αξιόπιστο και επιστημονικά επιβεβαιωμένο. Βασίζεται σε επίσημες ιατρικές μελέτες, έχει ελεγχθεί και επιμεληθεί από γιατρούς, μαίες και επαγγελματίες υγείας και παρουσιάζει αντικειμενική πληροφόρηση στη διάγνωση και τη θεραπεία ασθενειών. Περιέχει βιβλιογραφικές πηγές αναφοράς. Αν είστε επιστήμονας υγείας και διαπιστώσατε ότι εμπεριέχονται ανακρίβειες, λάθη ή παραλείψεις, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]

  1. Το maia.gr αποτελείται από γυναικολόγους και μαίες, που εξειδικεύονται σε θέματα μαιευτικής. Ο ρόλος του είναι ερευνητικός, επιστημονικός και γνωμοδοτικός. Η εφαρμογή παρέχει στο χρήστη μαιευτικές πληροφορίες. Η παρούσα εφαρμογή δεν αποσκοπεί στη διαφήμιση ιατρικών υπηρεσιών. Αντιθέτως, αποτελεί ένα χώρο ενημέρωσης και ανταλλαγής ιδεών στα πλαίσια της κοινωνίας της πληροφορίας. Η Εφαρμογή παρέχει πληροφορίες γενικού χαρακτήρα και έχει σχεδιαστεί για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Θα πρέπει πάντα να συμβουλευτείτε ένα γιατρό ή άλλο επαγγελματία του τομέα της υγείας.
  2. Οι πληροφορίες που παρέχονται εδώ είναι συμβουλευτικές / ενημερωτικές, δεν λαμβάνεται υπόψιν το ατομικό ιστορικό και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε ατόμου και δεν υποκαθιστούν σε καμία περίπτωση την ιατρική κλινική εξέταση, διάγνωση και χορήγηση θεραπευτικής αγωγής. Ποτέ μην αγνοήσετε τις συμβουλές του γιατρού σας επειδή διαβάσατε κάτι στο maia.gr.
Η εφαρμογή maia.gr αποτελείται από καταρτισμένο δίκτυο επιστημόνων που προσφέρουν τις γνώσεις και την άποψή τους ανάλογα με το γνωστικό τους αντικείμενο.
Δείτε όλα τα άρθρα από: Συμβουλευτική Ομάδα