Διατροφικός Οδηγός για Εγκύους: Τρόφιμα και ουσίες που πρέπει να περιοριστούν κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης - Συμβουλές για την εγκυμοσύνη.

Διατροφικός Οδηγός: Τρόφιμα και ουσίες που πρέπει να περιοριστούν κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Καφεΐνη

Ο καφές καθώς και άλλα ροφήματα, ποτά και τρόφιμα, όπως το τσάι, η σοκολάτα, ορισμένα  αναψυκτικά και ενεργειακά ποτά περιέχουν καφεΐνη, αν και σε διαφορετική ποσότητα.

Περιορίστε την κατανάλωση καφεΐνης σε 200 mg ημερησίως. Για παράδειγμα, αν καταναλώνετε καφέ, περιορίστε τον σε όχι περισσότερα από 2 φλιτζάνια την ημέρα.

Ωστόσο, επειδή η περιεκτικότητα του καφέ σε καφεΐνη διαφέρει ανάλογα με το είδος του, ελέγξτε τις ετικέτες της συσκευασίας και φροντίστε να μην ξεπερνάτε το συνιστώμενο όριο.

Το ίδιο μπορείτε να κάνετε και για τα άλλα ροφήματα, ποτά ή τρόφιμα.

Αφεψήματα

Καταναλώνετε αφεψήματα με μέτρο και πάντα με τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού σας.

Συκώτι

Το συκώτι έχει αυξημένη περιεκτικότητα σε βιταμίνη Α, η υπερβολική πρόσληψη της οποίας μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την υγεία του εμβρύου.

Μέσω μιας ισορροπημένης διατροφής είναι σχεδόν αδύνατον να προσληφθούν υπερβολικές ποσότητες βιταμίνης Α.

Ωστόσο, καλό θα ήταν να αποφεύγετε την κατανάλωση συκωτιού (από οποιοδήποτε ζώο) ή προϊόντων με βάση το συκώτι.

Σόγια και προϊόντα με βάση τη σόγια

Η σόγια είναι ένα τρόφιμο με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτοιστρογόνα, τα οποία ενδέχεται να έχουν αρνητικές συνέπειες για εσάς και το μωρό σας.

Προληπτικά, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, συνιστάται η αποφυγή των συμπληρωμάτων διατροφής με εκχυλίσματα σόγιας και ο περιορισμός της κατανάλωσης προϊόντων με βάση τη σόγια (όπως τόφου, γάλα σόγιας).

Υποκατάστατα ζάχαρης

Η κατανάλωση υποκατάστατων ζάχαρης (π.χ., ασπαρτάμη, σουκραλόζη, στέβια) δεν έχει βρεθεί μέχρι σήμερα ότι σχετίζεται με προβλήματα υγείας.

Ωστόσο, η χρήση τους, ιδιαίτερα κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης, πρέπει να γίνεται με μέτρο και να αποφεύγεται η υπερκατανάλωσή τους.

1. Εθνικός Διατροφικός Οδηγός για Γυναίκες, Εγκύους και Θηλάζουσες [online] Διαθέσιμο στο:http://www.diatrofikoiodigoi.gr/?Page=entypo-yliko-%20gynaikes [Ανακτήθηκε 10 Φεβ. 2020]
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on print

Μοιραστείτε το!

Σας άρεσε αυτό το άρθρο;

Ακολουθήστε τα παρακάτω τρία απλά βήματα!

Με την εγγραφή σας στο maia.gr μπορείτε να απολαύσετε περισσότερη αρθρογραφία και να επιλέξετε το σεμινάριο που σας ενδιαφέρει!

Παρακολουθήστε το σεμινάριο online, όποτε και από όπου βρίσκεστε

Επιλέξτε το σεμινάριο που σας ενδιαφέρει, πατήστε ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΩΡΑ

Σεμινάρια εγκυμοσύνης

Παρακολουθήστε το σεμινάριο online, όποτε και από όπου βρίσκεστε

Περισσότερα από την κατηγορία “Διατροφή”