Διατροφικός Οδηγός: Αντιμετώπιση συνήθων γαστρεντερικών ενοχλήσεων και συμπτωμάτων

Κοινοποίηση!

Χρόνος ανάγνωσης: 1.1'

Ναυτία και έμετος

  • Το αίσθημα ναυτίας συνήθως σταματά μετά το 1ο τρίμηνο της εγκυμοσύνης.
  • Αποφεύγετε να έχετε άδειο στομάχι. Καταναλώνετε μικρά και τακτικά γεύματα σε σταθερές ώρες, και το πρωινό σας όσο το δυνατόν συντομότερα μετά το ξύπνημα.
  • Όταν νιώθετε ναυτία, καταναλώνετε τρόφιμα που σας είναι ανεκτά, σε τακτά διαστήματα και σε μικρές ποσότητες, μέχρι να νιώσετε καλύτερα.
  • Φροντίστε να ελαχιστοποιήσετε τις οσμές κατά το μαγείρεμα ή ζητήστε από κάποιον άλλο να το αναλάβει, αν είναι εφικτό.
  • Αποφεύγετε τα τρόφιμα που έχουν έντονη μυρωδιά.
  • Καταναλώνετε τα υγρά μεταξύ των γευμάτων και όχι κατά τη διάρκεια αυτών.
  • Αποφεύγετε τα υγρά (νερό, αφεψήματα, γάλα) όταν το αίσθημα ναυτίας είναι έντονο.
  • Αναπνεύστε καθαρό αέρα.
  • Μυρίστε φρεσκοκομμένα λεμόνια.
  • Αποφεύγετε τα λιπαρά ή / και πικάντικα τρόφιμα.

Αίσθημα καύσου (καούρα)

Η καούρα αποτελεί κοινό σύμπτωμα στο 3ο τρίμηνο της κύησης, ως αποτέλεσμα της αύξησης του μεγέθους του μωρού και της επιβράδυνσης της πέψης.

Θα βοηθούσε:

  • Να τρώτε μικρά και συχνά γεύματα.
  • Να αποφεύγετε όξινα, τηγανητά, λιπαρά ή πικάντικα τρόφιμα.
  • Να μην ξαπλώνετε για 1-2 ώρες μετά το γεύμα και, όταν ξαπλώνετε, φροντίστε ώστε οι ώμοι και το κεφάλι σας να είναι υπερυψωμένα.
  • Να αποφεύγετε την κατανάλωση μεγάλου γεύματος αμέσως πριν από τον ύπνο.
  • Να πίνετε υγρά μεταξύ των γευμάτων και όχι κατά τη διάρκειά τους.

Δυσκοιλιότητα

Κατά την εγκυμοσύνη η τροφή περνάει από το πεπτικό σας σύστημα με πιο αργό ρυθμό, ώστε να απορροφηθούν καλύτερα τα θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για εσάς και το μωρό σας.

Αυτό συχνά έχει ως αποτέλεσμα την εμφάνιση δυσκοιλιότητας. Ωστόσο, η δυσκοιλιότητα ενδέχεται να προκαλείται και από μη ισορροπημένη διατροφή, για παράδειγμα μειωμένη κατανάλωση φυτικών ινών.

Ορισμένες συμβουλές που μπορεί να σας βοηθήσουν είναι:

  • Πίνετε άφθονο νερό (περίπου7-9 ποτήρια νερό την ημέρα).
  • Αυξήστε την κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε φυτικές ίνες, π.χ., δημητριακά ολικής άλεσης, φρούτα και λαχανικά.
  • Περπατάτε για τουλάχιστον 30 λεπτά ημερησίως ή κάνετε άσκηση ισοδύναμη αυτών (εκτός και αν ο γιατρός σάς έχει συμβουλεύσει διαφορετικά).
  • Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας για τη χρήση οποιασδήποτε φαρμακευτικής αγωγής κατά της δυσκοιλιότητας.

Διατροφικός Οδηγός: Αντιμετώπιση συνήθων γαστρεντερικών ενοχλήσεων και συμπτωμάτων

  1. Εθνικός Διατροφικός Οδηγός για Γυναίκες, Εγκύους και Θηλάζουσες [online] Διαθέσιμο στο:http://www.diatrofikoiodigoi.gr/?Page=entypo-yliko-%20gynaikes [Ανακτήθηκε 10 Φεβ. 2020]

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία: ΔΙΑΤΡΟΦΗ

  • Επαναφορά στο βάρος πριν την εγκυμοσύνη

    Ο μητρικός θηλασμός φαίνεται ότι βοηθά στη γρηγορότερη απώλεια των κιλών της εγκυμοσύνης και στην επαναφορά του βάρους σας στην πρότερη κατάσταση.

    By Last Updated: 10 Φεβρουαρίου 2022
  • Διατροφή κατά τη γαλουχία

    Η διατροφή παραμένει ιδιαίτερα σημαντική και κατά την περίοδο της γαλουχίας, καθώς οι διατροφικές ανάγκες του μωρού σας καλύπτονται μέσω του μητρικού γάλακτος.

    By Last Updated: 10 Φεβρουαρίου 2022
  • Ποια βότανα χρησιμοποιούμε και ποια αποφεύγουμε στην κύηση

    Αν είστε λάτρης των εναλλακτικών θεραπειών και των βοτάνων, αυτό που θα πρέπει να μάθετε από τους πρώτους κιόλας μήνες της εγκυμοσύνης σας είναι πως τα βότανα μπορεί να θεωρούνται αθώα, μην ξεχνάτε, όμως, πως είναι και φάρμακα, γι’ αυτό η χρήση τους πρέπει να γίνεται με τη συμβουλή του γιατρού σας.

    By Last Updated: 10 Φεβρουαρίου 2022
  • Διατροφικός Οδηγός για Θηλάζουσες: Μητρικός θηλασμός και εργαζόμενη μητέρα

    Ένας από τους βασικούς λόγους πρώιμης διακοπής του μητρικού θηλασμού είναι η σύντομη επιστροφή της μητέρας στην εργασία της, ιδιαίτερα μάλιστα όταν δεν υπάρχει δυνατότητα υποστήριξης της συνέχισης του μητρικού θηλασμού στον εργασιακό της χώρο.

    By Last Updated: 10 Φεβρουαρίου 2022
  • Διατροφικός Οδηγός για Θηλάζουσες: Συμβουλές και πρακτικές οδηγίες για την επιτυχία και την εδραίωση του μητρικού θηλασμού

    Το μωρό καλό είναι να θηλάσει το συντομότερο από τη γέννησή του, ακόμα και αν γεννήθηκε με καισαρική τομή, και αν είναι δυνατόν κατά την πρώτη μισή ώρα από τον τοκετό.

    By Last Updated: 10 Φεβρουαρίου 2022
  • ΦΡΟΝΤΙΣΤΕ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΑΣ

    Ήδη από τον πρώτο μήνα της εγκυμοσύνης το στήθος της γυναίκας αλλάζει και προετοιμάζεται για την παραγωγή γάλακτος.

    By Last Updated: 10 Φεβρουαρίου 2022
  • Επαναφορά στο βάρος πριν την εγκυμοσύνη

    Ο μητρικός θηλασμός φαίνεται ότι βοηθά στη γρηγορότερη απώλεια των κιλών της εγκυμοσύνης και στην επαναφορά του βάρους σας στην πρότερη κατάσταση.

    By Last Updated: 10 Φεβρουαρίου 2022
  • Διατροφή κατά τη γαλουχία

    Η διατροφή παραμένει ιδιαίτερα σημαντική και κατά την περίοδο της γαλουχίας, καθώς οι διατροφικές ανάγκες του μωρού σας καλύπτονται μέσω του μητρικού γάλακτος.

    By Last Updated: 10 Φεβρουαρίου 2022

Αυτό το περιεχόμενο είναι αξιόπιστο και επιστημονικά επιβεβαιωμένο. Βασίζεται σε επίσημες ιατρικές μελέτες, έχει ελεγχθεί και επιμεληθεί από γιατρούς, μαίες και επαγγελματίες υγείας και παρουσιάζει αντικειμενική πληροφόρηση στη διάγνωση και τη θεραπεία ασθενειών. Περιέχει βιβλιογραφικές πηγές αναφοράς. Αν είστε επιστήμονας υγείας και διαπιστώσατε ότι εμπεριέχονται ανακρίβειες, λάθη ή παραλείψεις, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]

  1. Το maia.gr αποτελείται από γυναικολόγους και μαίες, που εξειδικεύονται σε θέματα μαιευτικής. Ο ρόλος του είναι ερευνητικός, επιστημονικός και γνωμοδοτικός. Η εφαρμογή παρέχει στο χρήστη μαιευτικές πληροφορίες. Η παρούσα εφαρμογή δεν αποσκοπεί στη διαφήμιση ιατρικών υπηρεσιών. Αντιθέτως, αποτελεί ένα χώρο ενημέρωσης και ανταλλαγής ιδεών στα πλαίσια της κοινωνίας της πληροφορίας. Η Εφαρμογή παρέχει πληροφορίες γενικού χαρακτήρα και έχει σχεδιαστεί για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Θα πρέπει πάντα να συμβουλευτείτε ένα γιατρό ή άλλο επαγγελματία του τομέα της υγείας.
  2. Οι πληροφορίες που παρέχονται εδώ είναι συμβουλευτικές / ενημερωτικές, δεν λαμβάνεται υπόψιν το ατομικό ιστορικό και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε ατόμου και δεν υποκαθιστούν σε καμία περίπτωση την ιατρική κλινική εξέταση, διάγνωση και χορήγηση θεραπευτικής αγωγής. Ποτέ μην αγνοήσετε τις συμβουλές του γιατρού σας επειδή διαβάσατε κάτι στο maia.gr.
Η εφαρμογή maia.gr αποτελείται από καταρτισμένο δίκτυο επιστημόνων που προσφέρουν τις γνώσεις και την άποψή τους ανάλογα με το γνωστικό τους αντικείμενο.
Δείτε όλα τα άρθρα από: Συμβουλευτική Ομάδα