Διατροφικός Οδηγός για Εγκύους: Αντιμετώπιση συνήθων γαστρεντερικών ενοχλήσεων και συμπτωμάτων - Συμβουλές για την εγκυμοσύνη.

Διατροφικός Οδηγός: Αντιμετώπιση συνήθων γαστρεντερικών ενοχλήσεων και συμπτωμάτων

Ναυτία και έμετος

  • Το αίσθημα ναυτίας συνήθως σταματά μετά το 1ο τρίμηνο της εγκυμοσύνης.
  • Αποφεύγετε να έχετε άδειο στομάχι. Καταναλώνετε μικρά και τακτικά γεύματα σε σταθερές ώρες, και το πρωινό σας όσο το δυνατόν συντομότερα μετά το ξύπνημα.
  • Όταν νιώθετε ναυτία, καταναλώνετε τρόφιμα που σας είναι ανεκτά, σε τακτά διαστήματα και σε μικρές ποσότητες, μέχρι να νιώσετε καλύτερα.
  • Φροντίστε να ελαχιστοποιήσετε τις οσμές κατά το μαγείρεμα ή ζητήστε από κάποιον άλλο να το αναλάβει, αν είναι εφικτό.
  • Αποφεύγετε τα τρόφιμα που έχουν έντονη μυρωδιά.
  • Καταναλώνετε τα υγρά μεταξύ των γευμάτων και όχι κατά τη διάρκεια αυτών.
  • Αποφεύγετε τα υγρά (νερό, αφεψήματα, γάλα) όταν το αίσθημα ναυτίας είναι έντονο.
  • Αναπνεύστε καθαρό αέρα.
  • Μυρίστε φρεσκοκομμένα λεμόνια.
  • Αποφεύγετε τα λιπαρά ή / και πικάντικα τρόφιμα.

Αίσθημα καύσου (καούρα)

Η καούρα αποτελεί κοινό σύμπτωμα στο 3ο τρίμηνο της κύησης, ως αποτέλεσμα της αύξησης του μεγέθους του μωρού και της επιβράδυνσης της πέψης.

Θα βοηθούσε:

  • Να τρώτε μικρά και συχνά γεύματα.
  • Να αποφεύγετε όξινα, τηγανητά, λιπαρά ή πικάντικα τρόφιμα.
  • Να μην ξαπλώνετε για 1-2 ώρες μετά το γεύμα και, όταν ξαπλώνετε, φροντίστε ώστε οι ώμοι και το κεφάλι σας να είναι υπερυψωμένα.
  • Να αποφεύγετε την κατανάλωση μεγάλου γεύματος αμέσως πριν από τον ύπνο.
  • Να πίνετε υγρά μεταξύ των γευμάτων και όχι κατά τη διάρκειά τους.

Δυσκοιλιότητα

Κατά την εγκυμοσύνη η τροφή περνάει από το πεπτικό σας σύστημα με πιο αργό ρυθμό, ώστε να απορροφηθούν καλύτερα τα θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για εσάς και το μωρό σας.

Αυτό συχνά έχει ως αποτέλεσμα την εμφάνιση δυσκοιλιότητας. Ωστόσο, η δυσκοιλιότητα ενδέχεται να προκαλείται και από μη ισορροπημένη διατροφή, για παράδειγμα μειωμένη κατανάλωση φυτικών ινών.

 Ορισμένες συμβουλές που μπορεί να σας βοηθήσουν είναι:

  • Πίνετε άφθονο νερό (περίπου7-9 ποτήρια νερό την ημέρα).
  • Αυξήστε την κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε φυτικές ίνες, π.χ., δημητριακά ολικής άλεσης, φρούτα και λαχανικά.
  • Περπατάτε για τουλάχιστον 30 λεπτά ημερησίως ή κάνετε άσκηση ισοδύναμη αυτών (εκτός και αν ο γιατρός σάς έχει συμβουλεύσει διαφορετικά).
  • Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας για τη χρήση οποιασδήποτε φαρμακευτικής αγωγής κατά της δυσκοιλιότητας.
1. Εθνικός Διατροφικός Οδηγός για Γυναίκες, Εγκύους και Θηλάζουσες [online] Διαθέσιμο στο:http://www.diatrofikoiodigoi.gr/?Page=entypo-yliko-%20gynaikes [Ανακτήθηκε 10 Φεβ. 2020]
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on print

Μοιραστείτε το!

Σας άρεσε αυτό το άρθρο;

Ακολουθήστε τα παρακάτω τρία απλά βήματα!

Με την εγγραφή σας στο maia.gr μπορείτε να απολαύσετε περισσότερη αρθρογραφία και να επιλέξετε το σεμινάριο που σας ενδιαφέρει!

Παρακολουθήστε το σεμινάριο online, όποτε και από όπου βρίσκεστε

Επιλέξτε το σεμινάριο που σας ενδιαφέρει, πατήστε ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΩΡΑ

Σεμινάρια εγκυμοσύνης

Παρακολουθήστε το σεμινάριο online, όποτε και από όπου βρίσκεστε

Περισσότερα από την κατηγορία “Διατροφή”