15η Εβδομάδα Εγκυμοσύνης

15η Εβδομάδα Εγκυμοσύνης

Το έμβρυο

Οι μυς του συνεχίζουν να αναπτύσσονται, όπως επίσης και τα δακτυλικά του αποτυπώματα.

Το νέο της εβδομάδας, είναι οι λόξιγκες, ένας πρόδρομος της αναπνοής.

Δεν μπορείτε να τους ακούσετε επειδή ο οργανισμός του είναι γεμάτος υγρά παρά με αέρα αλλά μην εκπλαγείτε εάν τους αισθανθείτε αργότερα.

Το δέρμα του είναι λεπτό και ξεχωρίζουν τα αιμοφόρα αγγεία κάτω από το δέρμα του.

Το σωματάκι του εξακολουθεί να καλύπτεται από ένα λεπτό χνούδι.

Μην εκπλαγείτε εάν στο υπερηχογράφημα το δείτε να πιπιλάει τον αντίχειρά του! Αυτήν την εβδομάδα το μωρό αρχίζει να ακούει ήχους για πρώτη φορά.

Το σώμα σας

Με το μωράκι να μεγαλώνει μέσα σας, ο ύπνος αρχίζει και γίνεται δύσκολη υπόθεση. Επίσης μια από τις πιο συναρπαστικές στιγμές της εγκυμοσύνης είναι όταν αισθάνεστε το μωράκι σας να κουνιέται. Οι περισσότερες γυναίκες παρατηρούν τα σκιρτήματα, όπως αποκαλούνται, μεταξύ της 16ης και της 20ης εβδομάδας. Είναι λίγο νωρίς ακόμη αλλά μπορεί να αισθανθείτε τις πρώτες κινήσεις χαμηλά στην κοιλιά σας κάτι σαν «πετάρισμα¨!

Πρήξιμο στα άκρα

Το οίδημα προκαλείται όταν ωθείται υγρό εκτός του κυκλοφορικού σας συστήματος προς τα μαλακά μόρια. Όπως πολλά ενοχλήματα στην εγκυμοσύνη, προκαλείται από τον αυξημένο όγκο αίματος που κυκλοφορεί στο σώμα σας και την πίεση που ασκεί η μήτρα στις πυελικές φλέβες, καθώς μεγαλώνει. Ο καλύτερος τρόπος για να προλάβετε το οίδημα είναι η ήπια άσκηση, όπως ο περίπατος.

Επίσης, να ξεκουράζεστε συχνά με τα πόδια σας ανυψωμένα και βεβαιωθείτε ότι πίνετε τουλάχιστον 5 -8 ποτήρια νερό κάθε μέρα. Αν νιώσετε κάτι παραπάνω από ένα απλό πρήξιμο στα χέρια ή τα πόδια σας ή εάν παρατηρήσετε πρήξιμο στο πρόσωπο ή στα μάτια σας, επικοινωνήστε με τον γυναικολόγο σας.

Πρέπει να σηκώνω το παιδί μου?

Δεν υπάρχει κίνδυνος να σηκώνετε μέτριο βάρος, ακόμη και ένα παιδί προσχολικής ηλικίας.

Καθώς η εγκυμοσύνη προχωρά ωστόσο, η πλάτη σας μπορεί να μην αντέχει την επιβάρυνση τόσο του εμβρύου όσο και του μεγαλύτερου παιδιού που θα σηκώνετε στην αγκαλιά σας.

Γι’ αυτό σηκώνετε βάρη, είτε πρόκειται για το μικρό σας είτε για το καλάθι με τα πλυμένα ρούχα, με τον ενδεδειγμένο τρόπο: ανοίγετε τα πόδια στο πλάτος των ώμων, λυγίζετε τα γόνατα (όχι τη μέση) και σηκώνετε το βάρος με τη δύναμη των χεριών και των ποδιών, όχι της μέσης.

Έλεγχος βάρους

Το μωρό μεγαλώνει, το ίδιο και εμείς, για αυτό ο έλεγχος του βάρους πρέπει να είναι συστηματικός.

Μπορεί εμείς να αποφεύγουμε τις ενδείξεις της ζυγαριάς, δράση όμως θα αναλάβει ο γυναικολόγος, του οποίου τις συστάσεις πρέπει να ακολουθούμε, ακόμη και αν αυτό σημαίνει κάποιες στερήσεις ή περιορισμούς.

Η άσκηση θα μας ανακουφίσει άμεσα, αλλά και θα ωφελήσει μακροπρόθεσμα.

Επιλέγουμε το κολύμπι, την γιόγκα για εγκύους και φυσικά το περπάτημα φροντίζοντας για την καλή στάση του σώματός μας.


0 Comments

Leave a reply

©2019 Το www.maia.gr αποτελείται από γυναικολόγους και μαίες, που εξειδικεύονται σε θέματα μαιευτικής. Ο ρόλος του είναι ερευνητικός, επιστημονικός και γνωμοδοτικός. Η εφαρμογή παρέχει στο χρήστη μαιευτικές πληροφορίες. Η παρούσα εφαρμογή δεν αποσκοπεί στη διαφήμιση ιατρικών υπηρεσιών. Αντιθέτως, αποτελεί ένα χώρο ενημέρωσης και ανταλλαγής ιδεών στα πλαίσια της κοινωνίας της πληροφορίας. Η Εφαρμογή παρέχει πληροφορίες γενικού χαρακτήρα και έχει σχεδιαστεί για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Θα πρέπει πάντα να συμβουλευτείτε ένα γιατρό ή άλλο επαγγελματία του τομέα της υγείας .

Log in with your credentials

Forgot your details?