Το έμβρυο

Το βάρος του μωρού σας θα αυξηθεί 6 φορές παραπάνω τις επόμενες 4 εβδομάδες.

Αυτή την εβδομάδα, μπαίνετε επίσημα στον πέμπτο μήνα της κύησης.

Το στήθος του μωρού σας κάνει κινήσεις πάνω-κάτω , κάνοντας μιμητική αναπνοή χωρίς φυσικά να εισπνέει αέρα αλλά αμνιοτικό υγρό.

Πιθανόν θα έχει φθάσει τα 14 εκατοστά από τη κορυφή του κεφαλιού μέχρι τους γλουτούς, και μπορεί να νιώσει αλλά και να ακούσει.

Συγκεκριμένα, αυτή τη στιγμή το μόνο που μπορεί να ακούσει είναι ο χτύπος της καρδιάς σας και οι κινήσεις του εντέρου σας αλλά σύντομα θα είναι σε θέση να αντιληφθεί θορύβους έξω από την κοιλιά και να αναγνωρίσει την φωνή σας.

Παίρνει οξυγόνο από εσάς μέσω του ομφάλιου λώρου από το αίμα που περνά στον πλακούντα.

Διαμέσου του πλακούντα μεταφέρονται από το αίμα σας στο αίμα του εμβρύου εκτός από οξυγόνο και θρεπτικές ουσίες, ωστόσο τα δύο κυκλοφορικά συστήματα είναι απόλυτα διαχωρισμένα.

Επιστροφή στα Περιεχόμενα

Το σώμα σας

Είσαστε ακριβώς μια εβδομάδα πριν από το μισό της εγκυμοσύνης σας.

Η φροντίδα της εγκυμοσύνης σας συνεχίζεται με τον ίδιο ρυθμό όπως και πριν, εκτός αν αντιμετωπίζετε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα.

Αλλά μην παίρνετε καταστάσεις στα χέρια σας εάν νιώθετε αγχωμένη για κάτι.

Επιστροφή στα Περιεχόμενα

Πατέρας

Μιλήστε στο μωρό σας!

Είναι ένας πολύ καλός τρόπος, για να ξεκινήσει ουσιαστικά η διαδικασία σύνδεσής του μαζί σας.

Κατά προτίμηση σε οικείο χώρο, διάβαστε δυνατά ένα άρθρο από περιοδικό ή από εφημερίδα ή ακόμη, και ένα απόσπασμα από ένα παιδικό βιβλίο.

Ειδικές έρευνες έχουν δείξει ότι αυτή η διαδικασία βοηθάει στην ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων του παιδιού στη μετέπειτα ζωή του. Βρείτε, λοιπόν, γραμμένο ένα χαρούμενο και αισιόδοξο μήνυμα, ή ακόμη και μια δική σας σκέψη ή επιθυμία, και πείτε τη στο μωρό.

Μιλήστε του για τα όνειρά σας για εκείνο.

Επιστροφή στα Περιεχόμενα

Ασκήσεις Kegel

Οι ασκήσεις Kegel μπορούν να βοηθήσουν πολύ σε μια ομαλότερη εγκυμοσύνη.

Πρόκειται για σετ ασκήσεων συμπίεσης και απελευθέρωσης των μυών της πυέλου που ενδυναμώνουν τους μύες της πυελικής χώρας, οι οποίοι υποστηρίζουν τη μήτρα, την ουροδόχο κύστη, το λεπτό και το παχύ έντερο.

Οι ασκήσεις αυτές θα σας βοηθήσουν στη διούρηση (να μπορέσετε να έχετε έναν καλύτερο έλεγχο κατά την εγκυμοσύνη), στον ίδιο τον τοκετό (αυξάνοντας την κυκλοφορία στην πρωκτική και κολπική περιοχή, να έχετε καλύτερη γέννα), αλλά και στην καλύτερη επούλωση (αν κάνετε ράμματα) της περιοχής μετά τον τοκετό.

Επιστροφή στα Περιεχόμενα

ACOG. 2016. FAQ119. Exercise during pregnancy. American College of Obstetricians and Gynecologists. http://www.acog.org/Patients/FAQs/Exercise-During-Pregnancy [Accessed July 2016]

ACOG. 2015. FAQ156. Prenatal development: How your baby grows during pregnancy. American College of Obstetricians and Gynecologists. http://www.acog.org/Patients/FAQs/Prenatal-Development-How-Your-Baby-Grows-During-Pregnancy#one [Accessed July 2016]

Mayo Clinic. 2015. Fetal development: The 2nd trimester. http://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/pregnancy-week-by-week/in-depth/fetal-development/art-20046151 [Accessed July 2016]

MedlinePlus (ADAM). 2015a. Fetal development. https://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/002398.htm[Accessed July 2016]

MedlinePlus (ADAM). 2015b. Kegel exercises—self-care. https://medlineplus.gov/ency/patientinstructions/000141.htm [Accessed July 2016]

17η Εβδομάδα
19η Εβδομάδα